Bankens svar på kritiken
Hej Tove,
Tack för att du hörde av dig till oss och uppmärksammade oss på din tolkning av vår reklam. Givetvis är inte vår avsikt med reklamen att försöka göra oss lustiga över eventuella funktionshinder som människor kan ha. Det är olyckligt om det uppfattas så och jag beklagar självklart det. Samtidigt ska man komma ihåg att syftet med reklam är just att skapa uppmärksamhet och väcka känslor, och det gör man ofta genom att förstärka och överdriva budskapen.
I den nuvarande situation som råder i vår omvärld ser vi att våra kunder är mer oroliga över sin ekonomiska situation än tidigare, inte minst över framtiden. Vårt syfte är att finnas till för alla våra kunder och försöka mildra eventuell oro genom att stötta med ekonomisk rådgivning som främjar en sund och hållbar ekonomi . Och det här är ett sätt bland många andra som vi vill visa att vi finns där för våra kunder.
Jag är glad att du följer vår kommunikation och tar tacksamt emot dina synpunkter.
Bästa hälsningar,
Björn Larsson
Marknadsdirektör, Swedbank