Startsida Mind Minds logotyp i orange.

Om tjänsten

Bild på jobbannons

Vi ska vara ärliga – du kommer att arbeta med tunga frågor. Men om du är ute efter en utmaning som inte bara utvecklar dig yrkesmässigt, utan även på ett personligt plan, så kan vi vara din framtida arbetsplats.

Vi söker en Content Manager som inte ryggar för de tunga frågorna. Du behövs för att sprida kunskap om våra frågor, i både våra tryckta och digitala kanaler.

Din stora utmaning i tjänsten kommer att vara att göra psykisk ohälsa pratbart, utan att det blir för tungt eller för klämkäckt och ytligt. Därför ställer vi höga krav på din stilistiska förmåga och ser gärna att du har god sakkunskap om psykisk hälsa/ohälsa.

Din främsta uppgift kommer att vara att producera innehåll till vår hemsida och blogg, våra sociala kanaler, vårt nyhetsbrev och vår tidning. Du kommer även att ha ett visst samordningsansvar för dessa kanaler, kunna följa upp genomförda aktiviteter och utifrån dina insikter producera ännu mer relevant innehåll.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100 %) med 6 månaders provanställning. Du kommer att sitta på vårt kansli vid Mariatorget i Stockholm.

Dina kvalifikationer

Kvalifikationer

  • Relevant akademisk utbildning, t.ex. journalistik/kommunikation/marknadsföring el. dyl.
  • Mycket träffsäker skribent med mycket god stilistisk förmåga och kan producera målgruppsanpassade budskap.
  • Erfarenhet av att arbeta med tidning, webb, digitala nyhetsbrev och sociala medier
  • Van att arbeta mot deadline
  • Sakkunskap eller stort intresse för psykisk hälsa och ohälsa

Meriterande

  • Om du kan fotografera och hantera bildbehandling för tryck och webb i Photoshop och Indesign, samt kan framställa trycksaker
  • Om du är väl insatt i att arbeta med Google Analytics och Adwords
  • Erfarenhet av webbpublicering (gärna via WordPress)

Personliga egenskaper

  • Social, ödmjuk och ha ett mycket bra bemötande
  • Nyfiken och initiativrik
  • Ansvarstagande och noggrann
  • Kunna arbeta självständigt, men också samarbeta bra i team
  • Kunna bemöta kritik på ett bra sätt i t.ex. våra sociala kanaler, utan att ta den personligt

Om Mind

Mind är en ideell förening som arbetar för psykisk hälsa, och som har funnits sedan 1931.  Vi förebygger psykisk ohälsa och självmord genom att erbjuda medmänskligt stöd, sprida kunskap och bilda opinion.

Vi driver tre stödverksamheter: Självmordslinjen, Äldretelefonen, Föräldratelefonen och Mind Forum (forumet startar i början av juni). I dessa verksamheter arbetar c:a 300 volontärer ideellt.

Vi anordnar därutöver seminarier och utbildningar med olika teman, ger ut tidningen Mind samt ett veckobrev via e-post.

Mind är medlemmar i Frivilligorganisationernas insamlingsråd och följer deras kvalitetskod samt är innehavare av 90-konto via Svensk insamlingskontroll.

Om Mind som arbetsgivare

Vi är 10 anställda som sitter i lokaler vid Mariatorget i Stockholm. Det är även här vi har vårt största svararcentrum för Självmordslinjen, Äldretelefonen,  Föräldratelefonen och Mind Forum samt våra utbildningslokaler.

Mind har kollektivavtal via Idea – Arbetsgivarförbundet för ideella organisationer och Tjänstemannaförbundet Unionen. Du har tillgång till en timmes friskvård i veckan samt 3000 kr i friskvård om året. Alla anställda har 30 dagar semester och avtal om målstyrd arbetstid.

Vi arbetar med tuffa frågor, därför tar vi hand om våra anställda lite extra. Alla medarbetare erbjuds därför personlig handledning av leg. psykoterapeut, vid behov.

I din roll som Content Manager rapporterar du till vår insamlings- och kommunikationsansvarig.

Så här ansöker du

Skicka ditt CV samt personligt brev till jobb@mind.se. Vi tar även gärna emot material t.ex. länkar till artiklar, bloggar, hemsidor som du tagit fram. Sista ansökningsdag är den 4 juni.

Kontaktperson: vid frågor, hör av dig till Karin Schulz, generalsekreterare, via e-post karin.schulz@mind.se.