Ge en gåva

Mind söker ansvarig för givarvård

Vill du vara med och arbeta för psykisk hälsa? Vill du bidra till att Mind kan bedriva sin verksamhet ännu bättre? Är du ordnings- och omtänksam? Då är du den person vi söker!

Om oss

Mind är en ideell förening som arbetar för psykisk hälsa, och som har funnits sedan 1931

Under de senaste åren har vi lyckats växa som organisation och öka intresset för våra frågor. Vi arbetar varje dag för att förebygga psykisk ohälsa och självmord genom att erbjuda medmänskligt stöd, sprida kunskap och bilda opinion. I våra fyra stödverksamheter: Självmordslinjen, Äldrelinjen, Föräldralinjen och Mind Forum arbetar ca 800 volontärer ideellt och vi får dagligen bevis på vilken kraft det finns i ett medmänskligt samtal och engagemang.

Vi sprider också kunskap, främst på våra digitala plattformar, och ger ut tidningen Mind samt ett nyhetsbrev via e-post. Ett annat viktigt uppdrag för oss är att vara en röst för de som drabbas av psykiska besvär och sjukdomar, för att bidra till att de får det bemötande och det stöd som de behöver.

Vi är en organisation i stark utveckling och tillväxt. Tillsammans med övriga i organisationen skapar du ännu bättre förutsättningar för Minds resa framåt. Detta är bara början, men för att lyckas behöver vi fler som stödjer oss och vårda dem med kärlek och engagemang.

Om tjänsten

Vi söker en ansvarig givarvård till vårt växande engagemangsteam på Minds kansli. Du är med och skapar förutsättningar för tillväxt och lojalitet genom goda givarrelationer och strukturerat insamlingsarbete.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete där du jobbar självständigt i ett utvecklingsdrivet team. Du rapporterar till Engagemangschefen. Du kommer ansvara för givarservice och relationen med privatpersoner och företag.

Du kommer hantera dialogen med givare via telefon, mail och andra kanaler samt ansvara för att på ett strukturerat sätt genomföra rutiner för att tacka, påminna, uppdatera och andra förekommande aktiviteter för så god och korrekt givarhantering som möjligt.

Arbetsuppgifter

  • Arbeta mot privatpersoner och företag
  • Operativt ansvar för genomförande av tackrutiner, påminnelserutiner, minnesgåvorutin, kampanjadministration i CRM-systemet, registrering av gåvor, avstämning mot ekonomi, registervård
  • Operativt ansvar för givardialog och givaradministration (givarservice, mail och telefon)
  • Operativt stöd till administrativa volontärer
  • Bistå vid insamlingskommunikation, utskick och kampanjer
  • Operativt ansvar för medlemmar och prenumeranter
  • Aktivt arbeta med relationen till de som startar och bidrar till insamlingar på mind.se och Facebook
  • Finnas tillgänglig för insamlare som vill ha/behöver ha material och representation under sina insamlingar

Krav

  • Älskar administration och struktur
  • Ansvarstagande och nyfiken
  • Noggrann, organiserad och självgående
  • Flexibel och serviceinriktad
  • Kunna hantera ett stundtals högt tempo med skiftande prioriteringar
  • Vana vid att leverera enligt deadline
  • Trivs med varierande arbetsuppgifter
  • Trygg i MS-office och datorvan
  • Kunna uttrycka sig väl i tal och skrift

 Meriterande

  • Vana vid att arbeta i olika digitala plattformar (e-handel, analysverktyg, betalväxel, emailverktyg etc.)
  • Erfarenhet av givarservice
  • Erfarenhet av att arbeta i organisation med insamlingsarbete.

Tjän­sten är tillsvidare, heltid med må­nad­slön. Provanställning på 6 månader tillämpas. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

Du kom­mer att vara baserad på Minds kon­tor i centrala Stockholm.

Mind har kollektivavtal via Idea – Arbetsgivarförbundet för ideella organisationer och Tjänstemannaförbundet Unionen. Du har tillgång till en timmes friskvård i veckan samt 3 000 kr i friskvård om året. Alla anställda har 30 dagar semester och avtal om målstyrd arbetstid.

Så här ansöker du

Skicka ditt CV samt personligt brev till [email protected]. Skriv ”Insamlingsadministratör” i ämnesraden. Sista ansökningsdag är den 13 november. Intervjuer sker löpande.